IT
IT

 به گزارش خبرآنلاین، نیویورک تایمز در مقاله ای در این خصوص به قلم ریچارد کلارک می نویسد: در دو ماه گذشته مقام های ارشد دولتی و کارشناسان خصوصی یک به یک مقابل کنگره ایالات متحده حضور یافته و در گوش نمایندگان این هشدار را تکرار کردند: حملات سایبری توسط دولتمردان خارجی بر امریکا تحمیل می شود. روبرت مولر از روسای اف بی آی ، بارها هشدار داده که حملات سایبری به زودی جای حضور فیزیکی تروریست ها در خاک آمریکا و خرابکاری را می گیرد. بر اساس این هشدار اکنون حملات سایبری خارجی بخصوص از جانب چین اصلی ترین دغدغه امنیت ملی امریکا شده است. هکرهای چینی با حمله به کامپیوترهای امریکایی رقم قابل توجهی از اطلاعات مخفی امریکا را به خانه می برند .


نویسنده این مطلب در این خصوص می نویسد: آمریکایی ها میلیون ها دلار هزینه صرف به دست آوردن این اطلاعات می کنند و این در حالیست که چند هکر چینی به راحتی این اطلاعات را به شکل مجانی به خانه می برند. این هکرها سطح رقابت میان چین و امریکا را به نفع خود تغییر می دهند. شان هنری که جمعه گذشته از مقام خود به عنوان دستیار مدیر اجرایی اف بی آی بازنشسته شد با حضور در کنگره یک شرکت امریکایی را مثال زد که برای تحقیقات خود در ۱۰ سال گذشته بیش از ۱ میلیارد دلار هزینه کرده بود اما هکرهای چینی به راحتی آن اطلاعات را در یک شب ربودند. با اینهمه کنگره امریکا پس از شنیدن این اظهارات هم متقاعد نشد تا مصوبه ای را به تصویب برساند که مقابله به مثلی با حملات سایبری چینی ها به حساب آید. جان مک کین سناتور جمهوری خواهی که مصوبه پیشنهادی را غیرضروری می دانست یک طرح فرعی برای این داستان پیشنهاد کرد. در این طرح هم دفاعیات چندانی در قبال حملات سایبری ارائه نشده بود. اکنون که کنگره در قبال این ماجرا احساس تعهدی نمی کند دستگاه های اجرایی باید دست به کار شوند. در گذشته مسئولان اف بی آی پشت در بانک ها ایستاده و آنها را که گمان می کردند می توانند دزد باشند دستگیر می کردند. اما اکنون دستگیری این سارقان سایبری آسان نیست اما ردیابی آنها آسان نیست. در این میان برخی مقام های کمپانی های اسلحه سازی ادعا می کنند که متوجه مورد حمله قرار گرفتن اطلاعات نظامی خود شده اند اما تنها کاری که از پنتاگون در این خصوص براساس قانون بر می آمد هشدار دادن به کمپانی فوق بوده و این کمپانی هم باید به تنهایی از عهده این امر برآید چرا که هیچ کس نمی داند مسئول این داستان کیست.

این داستان تنها متعلق به امریکا نیست. جنگ سرد جدیدی با ابزار جدیدتر آغاز شده است. بسیاری از کشورها حتی نمی دانند کدام داده های اطلاعاتی خود را از دست داده اند. بیش از ۹۴ درصد از شرکت هایی که هدف این حملات سایبری قرار گرفتند حتی متوجه قربانی شدن خود نشده اند. البته کمیته های امنیتی از کمپانی ها خواسته اند که هدف حمله واقع شدن خود را اعلام کنند اما مساله اینجاست که غالب این کمپانی ها به این داستان اعتراف نمی کنند تا اعتبارشان دست نخورده باقی بماند.

 

منبع:www.astpnu.ir/forum/


ارسال در تاريخ دو شنبه 28 فروردين 1391برچسب:حملات سایبری,استاکس نت,کنگره آمریکا,حمله نامرئی, توسط elham